چهارشنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۸۸

گام اول تا کسب و کاری مستقل

نخستین نکته ای که باید مورد توجه قرار دهید اینست که شما این شایستگی را دارید که صاحب حرفه ای مستقل و درامدساز باشید.یادتان باشد پروردگار مهربان این فرصت را در اختیار همه بندگان خود قرار می دهد که از نعمتهایش بهره گیرند.ما بندگان هستیم که باید فرصتها را غنیمت بدانیم و تلاشهای خود را بسوی هدفی روشن هدایت نماییم.
دستیابی به حرفه ای پولساز نیاز به تحمل رنج و مرارت ندارد اگر و فقط اگر بدنبال کارهایی بروید که از اعماق وجود خود به آنها علاقه مند هستید. راستی، خواست درونی ما چیست؟ ما واقعا" در زندگی بدنبال چه هستیم؟ بیایید چند روزی طوری دیگر فکر کنیم. تمام آموخته ها و تلاشهای گذشته را فراموش کنیم و از خودمان بپرسیم که واقعا" چه می خواهیم؟ میل و علاقه درونی ما به چیست؟ دوست داریم بهترین اوقات زندگی خود را به چه کاری مشغول باشیم.نگران هیچ چیز نباشید چون فقط چند روز میخواهیم اینگونه فکر کنیم، سالهای زیادی از عمر ما گذشت این چند روز نیز می گذرد. بزودی و به آسانی می توانیم به قالبهای فکری گذشته خود بازگردیم.
اینترنت امکانات زیادی را در اختیار ما قرار داده است. به کمک این رسانه می توانیم به حرفها و نظرات مردمان دیگر گوش دهیم، مردمانی که هرگز آنها را ندیده ایم و شاید هم نخواهیم دید. اما اینترنت با رسانه های دیگر یک فرق اساسی دارد، در این رسانه دیگر ما مجبور نیستیم تنها شنونده باشیم بلکه می توانیم ما هم نظرات و دیدگاههای خود را با جهانیان درمیان بگذاریم.
بعضیها تا اسم اینترنت می آید یاد وبگردی و چت کردن می افتند، اما این رسانه امکانات بسیار دیگری هم دارد:
- وبلاگها: بیایید سری به وبلاگهای با موضوع مورد علاقه خود بزنیم و در مورد چند مطلب نظر بدهیم.
- تالارهای گفتمان: به تالارهای گفتمان فعال برویم و ببینیم درباره موضوع مورد نظر ما دیگران چه حرفی برای گفتن دارند. پرسشی را با دیگران مطرح کنیم وببینیم چه نظری می دهند.
- گروههای خبری : در یکی یا چندتا از گروههای یاهو یا گوگل عضو شویم، ببینیم آنها چه خبرهایی درباره موضوع مورد علاقه ما دارند.
و.....
شما اکنون در گام اول برای راه اندازی کسب و کاری مستقل هستید.ابدا" به این فکر نباشید که چه امکاناتی در اختیار دارید و چگونه باید به پول رسید. خواستها و علایق درونی خود را بشناسید و در اینترنت آنها را جستجو کنید.

۱۷ نظر:

  1. مطلب جالبی بود ونکات مهمی ذکر شده بود .درست است عصر عصر ارتباط است و بهترین روش ارتباط جهانیان با یکدیگر میتواند اینترنت باشد.

    پاسخحذف
  2. سلام در متن جالب شما نکات مهمي ذکر شده بود که خيلي ها به سادگي از کنار آنها رد ميشونداز جمله ارتباط با اينترنت .

    پاسخحذف
  3. سلام
    در مقاله فوق نکات قابل توجهی بیان کردین که باید هر انسانی برای موفقیت خویش با اینترنت که دنیا را به دهکده جهانی تبدیل کرده مدنظر قرار دهد تا باعث موفقیت روزافزون او شود

    پاسخحذف
  4. سلام مطالب بسیار خوبی بود وبهبهترین وجه وبدون پیچیدگی

    پاسخحذف
  5. دوستان لطف کنند در اظهار نظر صریح باشند و از بیان نظر کلی خودداری کنند.مطب خوبی بود یا اینکه جالب بود چیزی را روشن نمی کند.

    پاسخحذف
  6. مطالب خوبی بود از این نظر که:
    1-یه کم آدمو به فکر فرو میبره.
    2-اینکه گفته شده ما در اینترنت فقط شنونده نیستیم ومیتونیم ارتباط برقرار کنیم وحتی با اشخاصی که تابه حال ندیده ایم و به احتمال 99درصد نخواهیم دید و این فوقالعاده است.

    پاسخحذف
  7. باسلام
    مطالب خوبی نوشته اید فقط در ارتباط با آموزش باید بگویم یک رکن اصلی هستش که نباید فراموش شود

    پاسخحذف
  8. سلام
    مقاله فوق خواننده را برای استفاده بهینه از اینترنت تشویق میکند
    با تشکر

    پاسخحذف
  9. با سلام
    حرفهای شما درست است ولی این حرف ها برای زمانی بود که کسب در آمد اینقدر سخت و پیچیده نبود.آن زمان هرکس به هرچی علاقه داشت میرفت دنبالش و موفق میشد اما حالا چی در همه کارها دست زیاد شده به هرچی که علاقه داشته باشی شونصد نفر دارن انجامش می دن.اما به نظر من الان باید نوآوری داشته باشی و ببینی مردم چی میخان بعد بری دنبالش.در ضمن این رو هم بگم در این راه اگر هدف خدمت به مردم باشه آدم موفق میشه ولی اگه فقط بخای پول در بیاری چیزی عایدت نمیشه.

    پاسخحذف
  10. سلام
    اینکه اینترنت امکانات زیادی برای ما فراهم کرده ولی در زمینه ی راه اندازی کسب و کار مستقل خیلی ها ناموفق هستن و درصد کمی میتونن اینکارو انجام بدن در کل اینترنت برای خیلی ها یه جور سرگرمیه و خیلی با تلویزیون براشون فرق نمی کنه ایشالا که فرهنگ استفاده از اینترنت بیشتر جا بیفته

    پاسخحذف
  11. سلام . دقیقا با شما موافقم . استفاده اصولی از اینترنت میتونه علاوه بر سرگرمی موارد مهمتری همچون کارآفرینی ، کسب و کار ، کسب علوم مورد علاقه و ... رو به دنبال داشته باشه . در مورد کسب وکار هم به علت گستردگی اینترنت برای هر علاقه و سلیقه ای یک فعالیت شغلی مرتبط وجود داره . در صورت آموزش صحیح اینترنت میتونه فرصت شغلی بسیار مناسبی باشه چون مهمترین ویژگی اون در دسترس بودن اون هست که نسبت به مشاغل دیگه یک امتیاز ویژه هست .

    پاسخحذف
  12. به نظر من نکته بسیار مهم این مقاله اینه که موفقیت و پیشرفت فقط وفقط در رفتن به سمت علاقه ها و خواسته های درونی انسان،نهفته است حالا فرقی نمی کنه که تو دنیای واقعی باشه یا مجازی.

    پاسخحذف
  13. به نظرمن شما روش نويني راآموزش مي دهيد كه دركشورماكم نظيراست واينكه متاسفانه دركشورمااستفاده درستي ازاينترنت نمي شود اين سايت مي تواند كمك به استفاده بهينه ازاينترنت كند.

    پاسخحذف
  14. مطالب بالا درست اما بایداین مطلب هم در نظر داشت که ما چون فرهنگ و آموزش درستی ندیدیم نمیتوانیم به نحو احسنت از اینترنت استفاده کنیم امیدوارم در اینجا با کمک هم بتوانیم همه به اهداف خود برسند

    پاسخحذف
  15. باسلام
    مطالب جالب و قابل تاملی بود.به نظر من اینکه"هرکس شایستگی را دارد که صاحب حرفه ای مستقل و درامدساز باشد" یک مطلب کلی است و فقط منحصر به دنیای مجازی نمی باشد.با اینحال استفاده ازاینترنت برای کارآفرینی و کسب درآمد راهی ایده آل است.
    چراکه از جمله مزایای آن می توان به:
    وجودامکانات بسیار بادامنه کاربرد وسیع و ارزان،دسترسی آسان،تنوع موضوعات،فراوانی محتوی و مطلب در زمینه ها و دیدگاههای مختلف،امکان به اشتراک و بحث ویا به نظر سنجی گذاشتن موضوعات مختلف،... اشاره کرد.

    پاسخحذف
  16. صفايي گفت
    مطالب جالب و بسيار خوبي را ارائه داده ايد كه اين احتمال در من بوجود مي آيد من نه تنها ميتوانم رشد اقتصادي بلكه ارتقاو رشد ذهني و روحي وبه نوعي خود باوري هم برسم.

    پاسخحذف
  17. باسلام
    این مقاله‌روشن‌میکند‌که‌بااینترنت میتوان بیش از آن چیزی که آدمی فکرمیکند کار متفاوت انجام داد.
    وهم چنین روزگار کارهای سخت و کم درآمد سرآمده و محیط مجازی اینترنت را به یک دنیایی فرض کرده که هرکس سریع تر باشد و از فرصت ها درست استفاده کند پیروز است.ومشکل بعضی ازما این است که نمی‌خواهیم باور کنیم راه آسان‌تری برای کسب درآمد هست.

    پاسخحذف