سه‌شنبه، مرداد ۰۶، ۱۳۸۸

افتتاح حساب در بانک مجازی

اگر شما تمام اوقات کاری خود را هم به کار با وبسایتهای درآمدساز اختصاص دهید اما حساب بانکی نداشته باشید ، چگونه می خواهید درآمد حاصل از کار خود را دریافت نمایید؟
افتتاح حساب بانکی در بانکها و مؤسسات مالی مجازی یا بانکهای آنلاین (Online Bank) یکی از شروط اسا سی برای کسب درامد های اینترنتی میباشد. اگر شما تمام اوقات کاری خود را هم به کار با وبسایتهای درآمدساز اختصاص دهید اما حساب بانکی نداشته باشید ، چگونه می خواهید درآمد حاصل از کار خود را دریافت نمایید؟
هرچند اغلب بانکها خدمات بانکی اینترنتی نیز دارند اما وبسایتهای کسب درآمد تنها با بانکها و مؤسسات مالی ویژه ای که گاهی ایمیل بانک (Email Bank) گفته می شوند کار می کنند. بانکهای معمولی برای نقل و انتقال پول کارمزدهای بالایی دارند و مقرون به صرفه نیست که بخواهیم از طریق آنها مبلغی اندک مثلآ 10 دلار یا 20 دلار را به حساب شخصی در کشور دیگری واریز نماییم. ایمیل بانکها(Email Banks) معمولا کارمزد اندکی دریافت می کنند و در مواردی حتی کارمزدی هم ندارند، بنابراین کار با آنها بصرفه است. مشکل مهم کاربران اینترنتی در ایران این است که اغلب این بانکها در کشوری قرار دارند که قوانین و مفررات آن شرایط سختی را برای کار اقتصادی با ایرانیها درنظر گرفته است بطوریکه بسیاری از از این بانکها از افتتاح حساب برای ایرانیها خودداری می کنند. زمانیکه برای افتتاح حساب و ثبت نام به وبسایت این بانکها و موسسات مالی وارد می شوید از شما پرسیده می شود که در کدام کشور اقامت دارید ونیز شهروند کدام کشور هستید.وقتی می خواهید کشور مورد نظر را انتخاب کنید نام ایران در لیست وجود ندارد. ملاحظه شده است که برخی کاربران هنگام ثبت نام اطلاعات نادرست وارد می کنند. این روش به هیچ عنوان توصیه نمی شود:
-برداشت پول از حساب یا انتقال آن به حسابی دیگر، بسادگی افتتاح حساب نمی باشد. در این مرحله ممکن است مدارکی جهت ابراز هویت و نیز اثبات اقامت در آدرس مشخص از شما خواسته شود و در صورت عدم ارایه این مدارک پول و حساب شما بلوکه خواهد شد. کسانی که تصور می کنند با vpn و تغییر IP آدرس می توان بانکها را فریب داد، بدانند که در مرحله اساسی که همان برداشت پول است ممکن است متوجه شوند که درواقع خودشان هم بشکلی فریب خورده اند!
به اعصابتان مسلط باشید مشکل افتتاح حساب راه حل خود را دارد. فقط باید مراقب باشید که راه صحیح و قانونی آن را انتخاب کنید، بار کج هیچگاه به مقصد نرسیده است. ما دو روش جهت حل این مشکل ارایه می دهیم:

1- در افتتاح حساب دو مفهوم جداگانه وجود دارد یکی صاحب حساب و دیگری شناسه حساب ((Account. شناسه حساب در این بانکها معمولا همان آدرس ایمیل است که درحکم شماره حساب می باشد. صاحب حساب فردی است که شناسه حساب در بانک به نام او ثبت شده است. بنابراین می توانید با آدرس ایمیل خود حسابی بنام شخص دیگر باز کنید که واجد شرایط باشد و در صورت نیاز مدارک او را به بانک ارایه خواهید کرد. بدیهی است که فرد مزبور باید در جریان کار(افتتاح حساب به نام او) قرار گیرد و قابل اطمینان و در صورت لزوم دردسترس باشد. بسیاری از شرکتها و وبسایتها این خدمات را به شما ارایه می دهند. وبسایت ایران چک نیز این سرویس را در اختیار شما قرار می دهد.
2- با بانکهایی کار کنید که مشکلی با کاربران ایرانی ندارند و برای ایرانیها نیز حساب باز می کنند. بر خلاف تصور بعضی، تعداد این بانکها زیاد است و بسیاری از وبسایتهای کسب درآمد نیز با آنها کار می کنند. بعنوان مثال epayarea به آسانی برای ایرانیها حساب باز می کند و مشکلی نیز با کاربران ایرانی ندارد.

وبسایت ایران چک روش دوم را بهتر و مطمئن تر می داند.ما در برنامه های آموزش تجارت الکترونیک معمولا" روش دوم را به هنرجویان خود معرفی می کنیم.
اگر قصد شما از افتتاح حساب مجازی، اجرای برنامه فروش آنلاین در وبسایت یا وبلاگ خودتان است،مقاله روشهای دریافت و پرداخت آنلاین ممکن است حاوی نکات مفیدی برایتان باشد

۴ نظر:

  1. درباره حسابهای اینترنتی چند مقاله دیگر هم منتشر کرده ام که آنها را هم می توانید مطالعه کنید.

    پاسخحذف
  2. با سلام
    بنده در سایت fineptc یازده هزار دلار درآمد کسب کرده ام. اکنون احتیاج به فردی مطمئن و شرکتی معتبر جهت دریافت پولم دارم . آیا می توانید بنده را رهنمایی کنید؟

    پاسخحذف
  3. جواب سوال بالا را چرا نمیدی؟

    پاسخحذف