چهارشنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۸۸

منشی کری

هرچند منشي گري به ظاهر ممکن است شغلي ساده به نظر برسد، اما يکي از مهمترين مشاغل محسوب ميشود. مثلا در شرکتهاي بريتانيايي معمولا حقوق منشي بعد از مدير از ساير کارکنان بالاتر مي باشد.
وظايف منشي
به طور کلي وظايف منشي را مي توان به دو بخش تقسيم کرد:
- امور اداري: معمولا بخش مهم امور اداري يک دفتر توسط منشي انجام يا کنترل مي شود. بررسي نامه هاي اداري دريافتي، صدور نامه هايي که بايد توسط مدير امضا شود، بايگاني کردن اسناد و مدارک از اموري هستند که عموما بر عهده منشي مي باشد.
- ارتباطات: معمولا کليه امور ارتباطي با يک دفتر از طريق منشي انجام مي شود. تلفن ها ، فاکس ها و ايميل هايي که براي يک دفتر ارسال مي شوند توسط منشي دريافت مي شوند. به علاوه دفتر نيز ارتباط خود را با سايرين از طريق منشي انجام مي دهد. کساني هم که خواهان ارتباط مستقيم با مدير هستند بايد با هماهنگي منشي به اين ارتباط دسترسي پيدا کنند.

مهارت هاي لازم براي منشي
با توجه به آنچه درمورد وظايف منشي گفته شد، داشتن مهارت هاي زير براي يک منشي حرفه اي ضروري به نظر مي رسد:
- روابط عمومي: منشي بايد از روابط عمومي خوبي برخوردار باشد. بيشترين ارتباط مراجعين و مشتريان يک دفتر با منشي است. منشي بيش از سايرين با مدير يا مديران دفتر نيز ارتباط دارد.
- کار با لوازم و ماشين هاي اداري: منشي بايد به خوبي با نحوه کار با ماشين هاي اداري مانند فتوکپي، فاکس، تلفن هاي سانترال و... آشنايي داشته باشد. هرچند نحوه کار با اين وسايل ساده است اما از يک منشي حرفه اي انتظار مي رود در کار با اين وسايل بسيار کم دچار خطا يا اشتباه بشود.
- کامپيوتر و اينترنت: نيازي به توضيح ندارد که منشي بايد اپراتوري کامپيوتر را نيز بداند و به خوبي روش کار با سيستم هاي عامل رايج مانند ويندوز را مسلط باشد. نقش اينترنت نيز در دنياي کسب و کار امروزي روز به روز فراگيرتر مي شود. جستجو در اينترنت و به کار بردن نرم افزارهايي مانند مسنجر در بسياري از بنگاه ها امري روزمره محسوب ميشود و انتظار مي رود که منشي بخوبي با محيط اينترنت آشنايي داشته باشد و به اين امور مسلط باشد.

دوره آموزش منشي گري
هدف از برگزاري دوره آموزش منشي گري پرورش افرادي است که بتوانند به عنوان مسئول دفتر به کار و فعاليت در محيط هاي اداري و تجاري مشغول شوند . شرکت کنندگان در اين دوره با اصول و تکنيک هاي روابط عمومي آشنا مي شوند ودر ضمن با ماشين هاي اداري ، کامپيوتر و محيط اينترنت نيز آشنايي کامل پيدا ميکنند. افراديکه اين دوره آموزشي را بگذارنند علاوه بر اينکه به خوبي قادر خواهند بود که از عهده وظايف يک منشي حرفه اي برآيند با روشهاي جستجو براي کار و شغل نيز آشنا مي شوند.
هنرجويان اين دوره مي آموزند که چگونه به جستجوي کار بپردازند و از عهده مصاحبه ها برآيند.
به خاطر داشته باشيد که امروزه همه دفاتر و بنگاه ها نياز به منشي دارند . اگر شما هم قصد داريد که در يک محيط سالم و حرفه اي استخدام شويد در دوره آموزش منشي گري ثبت نام نماييد.
توضیح: این دوره اموزشی در حال حاضر برگزار نمی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر