یکشنبه، بهمن ۱۱، ۱۳۸۸

مسئولیت پذیری

همه ما در کسب و کار خود نوساناتی داریم. گاهی اوضاع خوب است و گاه وضع کاسبی خراب می شود. یک مدیر ضعیف به هزار ویک دلیل متوسل می شود تا بدی اوضاع را توجیه کند:
- وضع بازار خیلی خراب است.
- شانس نیاوردم، کارمندان مزخرفی گیرم آمدند.
- همسرم مقصر بود، او اصلن مرا درک نمی کرد.
- این بیماری لعنتی نمی گذاشت تا حواسم بر کارها متمرکز شود.
و....
اما مدیران موفق در این موارد یک دلیل بیشترندارند:
- من مقصر بودم.
یادتان باشد، پیشرفت زمانی میسر است که مسئولیت خطاها را بعهده بگیرید.
یک معلم کامپیوتر به آسانی می تواند تشخیص بدهد که کدامیک از شاگردانش، پیشرفت خواهند کرد و کدامیک درجا خواهند زد.شاگردی که تازه با پست الکترونیک آشنا می شود، اغلب برای لاگین شدن و ورود به باکس میل دچار مشکل می شود. حال اگر چنین شاگردی بگوید:
-استاد همه کارهایی که گفته بودید، درست انجام دادم ولی نمی توانم به سایت ورود کنم، مشکل کجاست؟
این شاگرد بسختی ممکن است پیشرفت کند.شاگردی که میپرسد:
- استاد نمی توانم وارد صفحه بشوم، ممکن است راهنمایی کنید که چه کاری را اشتباه انجام دادم؟
بله این همان شاگردی است که بزودی به موفقیت خواهد رسید زیرا به دنبال اشتباهات خودش می گردد و می خواهد که آنها را رفع کند.
همه کارآفرینان ومدیران موفق در یک نظر باهم همعقیده اند: من مسئول پسرفت یا پیشرفت کسب وکارم هستم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر