دوشنبه، دی ۲۱، ۱۳۸۸

استقلال یا وابستگی

آیا دوست دارید که همیشه شخصی در کنار شما باشد و راهنمایی و هداییتان بکند؟ توجه کنید که ما در مورد نیازهای عاطفی صحبت نمی کنیم بلکه بحث ما در مورد کسب و کار است.
کارآفرینان مایلند که مستقل باشند. آنها دوست دارند که کارها را به سبک خود انجام دهند. آنچه برای یک کارآفرین اهمیت دارد رسیدن به هدف تعیین شده است.کارآفرین نمی تواند بپذیرد که برای جلب رضایت رئیس هر کاری را انجام دهد. او روش و سبک کاری خود را دارد. کارآفرین زمانی دستورات رئیس را به اجرا درمی آورد که خود نیز متقاعد شود انجام این دستورات در راستای رسیدن به هدف است. سیستم اداره بسیاری از شرکتها بگونه ای است که افراد کارآفرین بهیچ وجه حاضر به همکاری با آنها نیستند. در واقع شرکت هایی مانند گوگل اگر توانسته اند به موفقیت های عظیم و چشمگیری در دنیای کسب و کار جهانی پیدا کنند بدین خاطر بوده است که فضایی ایجاد کرده اند که افراد کارآفرین براحتی بتوانند در آن فضا فعالیت نمایند.
افراد کارآفرین منتظر نمی مانند که سازمانی پیدا شود تا قدر طرحها و برنامه های آنان را بداند.آنها خود دست بکار می شوند . آنها  طرحهایی برای ایده های خود می ریزند و دست به کار می شوند. برای یک فرد کارآفرین راه اندازی یک کسب وکار هرچند کوچک بسیار قابل قبول تر است از اینکه بخواهد در یک سازمان بزرگ تنها مجری دستورات رئیس باشد.
اگر میل به مستقل بودن در وجود شما است، اگر به طرحها و برنامه های خود ایمان دارید پس با من شخصیت مشابهی دارید. من می توانم شما را با خیلی از افرادی که مثل ما فکر می کنند، آشنا کنم و تجربیات خودم و دیگران را در اختیار شما قرار دهم. در واقع کسب و کار من این است که بتوانم از هر فرد کارآفرینی نکته ای بیاموزم و آن را به دیگران آموزش بدهم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر