پنجشنبه، آبان ۰۷، ۱۳۸۸

خودشکوفایی لازمه موفقیت و کارآفرینی

همانطور که کشورها و جوامع را به گروههای پیشرفته و توسعه یافته یا عقب افتاده تقسیم می کنیم، افراد انسان را نیز از لحاظ شخصیتی می توانیم در چنین طبقه بندیهایی جای دهیم.ما بارها از این طبقه بندی درمورد افراد استفاده می کنیم. مثلا" زمانی که چنین جملاتی را درمورد کسی بکار می بریم:
انسان خوش فکری بود.
واقعا" یه چیزهایی حالیش بود.
خیلی از مرحله پرت بود.
انسانی که از لحاظ شخصیتی توسعه یافته و بروز باشد، انسان خودشکوفا نامیده می شود. کارآفرینان و افراد موفق توانسته اند در مسیر خودشکوفایی گام بردارند. شما هم اگر خواهان رسیدن به خودشکوفایی هستید،این برنامه ها را اجرا کنید:
- مطالعه و شرکت در برنامه های آموزشی مفید: یادتان باشد که مطالعه برای گرفتن نمره یا آموزش برای کسب مدرک ممکن است هیچ کمکی به خودشکوفایی و رشد شخصیت ننماید.از ته دل دنبال آموختن باشید و مطالعه کنید.
- بروزبودن: سعی کنید درباره موضوعاتیکه مورد علاقه شما هستند، آخرین مطالب منتشرشده را مطالعه کنید. اینترنت منبع بسیار مهمی است برای دستیابی به اطلاعات بروز شده.
- مطالعه زندگی آدمهای موفق: درمورد زندگی ایرانیان موفق بیشتر مطالعه کنید.مطالعه زندگینامه میلیاردرهای خارجی زمانی ممکن است مفید باشد که شرایط اجتماعی آنها را بخوبی درک نماییم. مطالعه زندگی هموطنان موفق مان که در شرایط اجتماعی یکسانی با ما رشد کرده اند، آسان تر و بهتر راهگشا خواهد بود.
- همنشینی و معاشرت با پیروزمندان: چند نفر از دوستان یا افرادی که با آنها معاشرت دارید، انسانهای موفقی بوده اند؟ معاشرت با پیروزمندان شما را به موفقیت نزدیکتر می کند و همنشینی با انسانهای منفی و بازنده مانند سمی است درزندگی شما.
- یاری رساندن به دیگران:هر پله ای که از نردبان ترقی بالا می روید، نگاهی به پایین بیندازید و دست کسان دیگر را هم بگیرید. فقط یادتان باشد که هیچگاه نخواهید که بزور دست کسی را بگیرید و با خود بالا ببرید چون در این صورت این تنها شما خواهید بود که سقوط خواهید کرد.
- پایبندی به اخلاقیات: هر اندازه که پیشرفت نمودید، مراقبت بیشتری از خودتان برای سلامت نفس انجام دهید.پیروزمندانی که رعایت اخلاق و اصول انسانیت راسرلوحه برنامه های خودقرار داده اند، ماندگار شده اند و زمانی به بلندای تاریخ ستوده گردیده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر