سه‌شنبه، مهر ۲۱، ۱۳۸۸

کاروکاسبی های موفق

گاه یک بستنی فروش چنان در کاسبی خود موفق می شود که می تواند از تمام شهر مشتری جذب کند.همه ما نمونه هایی از اینگونه کاسبهای موفق را سراغ داریم. بسیاری از افراد در کسب و کار خود موفق می شوند و زبانزد سایرین قرار می گیرند.برخی از این افراد نیز موفق می شوند که کاسبی خود را توسعه بدهند و آن را به کسب وکاری بزرگ تبدیل کنند.براستی چه رمز ورازی در کار این افراد وجود دارد که اینچنین از هم رده های خود پیشی می گیرند؟
اداره ای موسوم به مشاغل کوچک در امریکا در مورد این گروه از افراد مطالعه ای انجام داده است تا ویژگیهای مشترک این کاسبهای موفق را پیدا کند.بر اساس این مطالعه همه کسانی که در کاسبیهای کوچک موفق می شوند:
- آماده انجام کار در ساعتهای طولانی تر هستند.آنها در صورت لزوم صبح زودتر از سایرین، کاسبی را شروع می کنند و شبها دیرتر کار را تعطیل میکنند.
- از تکبر و ادعای توخالی در کار بدور هستند.آنها می دانند که باید نکات جدیدی را در کار خود یاد بگیرند وهمیشه داوطلب هستند تا مطالب تازه ای در کار خود بیاموزند.با آنکه بیشتر از سایرین کار می کنند اما همیشه برای یادگرفتن وقت دارند.
- مشتری مدار هستند. یعنی برایشان رضایت مشتری از خدمات یا کالایشان بیش از هر چیزی اهمیت دارد.
- در قول دادن بسیار محتاط هستند.آنها بشدت مراقب هستند که وعده ای ندهند که قادر به انجام آن نباشند.

و نکته آخر اینکه براساس این تحقیقات همه این افراد از اینترنت استفاده می کنند.در ایرا ن هنوز بسیارند کسبه موفقی که از اینترنت استفاده نمی کنند اما مطمئن باشید که این وضعیت دوام نخواهد آورد و در آینده نزدیک همه کسبه موفق ایرانی از اینترنت بهره خواهند برد.نگران آنها نباشید چون خودشان آنقدر پویا هستند که دنبال یادگیری و استفاده از اینترنت بروند.من در راستای شغل خود اخیرا" از سوی کسبه سنتی تقاضاهای زیادی برای یادگیری استفاده ار اینترنت داشته ام.
شما هم اگر می خواهید کسب و کاری موفق داشته باشید ضمن توجه به چهار ویژگی مورد اشاره در فوق نیاز خواهید داشت که اینترنت را وارد عرصه کسب و کار خود نمایید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر