دوشنبه، آذر ۲۱، ۱۳۹۰

اینترنت در گرجستان

یکی از جاذبه های مهم گرجستان برای کارآفرینان ایرانی وضعیت اینترنت در این کشور است:
- در گرجستان دسترسی به همه وبسایتها آزاد است و دولت هیچگونه محدودیتی برای کاربران ایجاد نکرده است.بسیاری از مسئولین صفحه اختصاصی در فیس بوک دارند و از این طریق با مردم ارتباط دارند.
- هزینه استفاده از خدمات اینترنتی بسیار ارزانتر از ایران است ودر بسیاری از محلها دسترسی مجانی به اینترنت بیسیم امکان پذیر است.
- در تفلیس ، باتومی و سایر شهرهای مهم کشور همه جا امکان استفاده از خدمات اینترنتی وجود دارد و داستانهایی مانند اینکه پورت سرویس ما در محل شما پر شده است، کمتر ممکن است شنیده شود. من که از این داستانها اینجا نشنیده ام.
- وبسایتهای موسوم به نیازمندی ها در این کشور بسیار جا افتاده هستند. یک نشریه محلی مانند راهنمای همشهری در شهر تفلیس منتشر میشود که آگهی های مرتبط با نیازمندی ها را انتشار می دهد. درج اگهی معمولی در این نشریه رایگان است و تمام تبلیغات مشتریان را در وبسایت خود نیز منعکس میکند.
- دولت گرجستان استفاده عموم از کامیپوتر را تشویق میکند وتسهیلاتی را در این جهت فراهم اورده است، از جمله اهدای کامپیوتر رایگان به دانش آموزان کلاس اول و ارائه تسهیلات به بقیه افراد برای خرید کامپیوتر در راستای طرحی ملی بنام کامپیوتر برای همه. در رسانه های عمومی گرجستان کارشناسان مردم و خانواده ها را از کامپیوتر نمی ترسانند بلکه به ترویج کامپیوتر می پردازند و میدانند که خانواده های گرجی خودشان شعور لازم برای استفاده سالم فرزندانشان از کامپیوتر را دارا هستند.
بطور خلاصه اینکه در گرجستان رسانه ای بنام اینترنت در معنی واقعی خود وجود دارد و نیازی ندارید که شب و روز با یک سرویس شبه اینترنت سرو کله بزنید تا شاید برخی سرویسهای اینترنتی را بطور نیم بند از آن بدست بیاورید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر