سه‌شنبه، شهریور ۰۳، ۱۳۸۸

کارآفرینی دیجیتالی

کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) فقط یک روش کسب و کار جدید در دهکده جهانی نیست . فقط یک ابزار اشتغال زایی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطی جدید نیست . بلکه انسجامی است از هنر و فناوری که می تواند ، با نیاز سنجی و فرصت سازی بهینه ، نیازهای بازار را بر مبنای پتانسیل آی تی فراهم کرده و زمینه اشتغال زایی حجم کثیری از مشتاقان فعالیت در این حوزه را ایجاد کند.
شاید کم تر نوعی از کارآفرینی را در دنیای پیرامون سراغ داشته باشیم که اثربخشی ، فراگیری و تنوع فعالیتی به اندازه کارآفرینی الکترونیکی در اختیار داشته باشد.
مزیت رقابتی این نوع کارآفرینی در سه اصل : سادگی در استارت کار ، کم هزینه بودن و ارزش افزوده فوق العاده خلاصه می شود. بسیاری از پورتال های قوی و معتبر وب مثل یاهو و آمازون ، در ابتدا درنهایت ساده گی استارت زدند. با هزینه کم اما با خلاقیت و درک بالای بنیانگذارانشان از نیازهای کاربران وب . ارزش افزوده فوق العاده ای که ثمره تداوم فعالیت در حوزه کسب و کار الکترونیکی است ، آن چنان زیاد است که امروزه بر اساس آمارهای نشریه فورچون ، روز به روز بر تعداد میلیاردرهای کارآفرین دیجیتالی افزوده می شود.
درس های کارآفرینی
1-ایده ها و رویاهای خود را پرورش دهید. حتی اگر الان ، سرمایه گذاری برای عملی کردن آن ها در دسترس نباشد.
2-تسلیم شرایط محیطی و مکانی نشوید. دنیای دیجیتال ، محصور شدنی نیست .
3-افراد و دوستان خوبی برای خود پیدا کنید و به مشتریانتان عشق بورزید . سعی کنید زیاد یادبگیرید.
4-من در سال 2000 گفتم اگر نه خرگوش در دنیا وجود داشته باشد ، اگر بخواهید یکی از ان ها را شکار کنید ، کافی است به یکی از آن ها خوب فکر کنید و بر روی گرفتن آن تمرکز کنید! تاکتیک خود را تغییر دهید ، خرگوش را تغییر ندهید!
5-فرصت های زیادی پیش روی است ، همه را نمی توان به دست آورد ، اگر یک فرصت خوب را به دست آورید کافی است . مسیر رشد را پله پله طی کنید.
6-یکی از دلایل عمده ای که باعث می شود ، افراد فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، در ایجاد یک محیط کارآفرین و بستر سازی یک کسب و کار آنلاین ، با شکست و موفقیت های بسیار ضعیف رو به رو شوند ، آن است که آن ها ، ICT را خوب می
شناسند ، اما نحوه عرضه ان در محیط کسب و کار را نمی دانند و مشتریان ، از کسب و کار آن ها استقبال نمی کنند .
http://mirnezami.persianblog.ir

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر